smygrasisters argumentationsteknik…

2013/05/07 § Lämna en kommentar

…är jag så in i helvete jävla trött på!!! I alla fall argumentet om att ”flyktingar stjäl pengar från våra egna”. Vaddå våra egna? Är vi bättre på något sätt, eller? Det är fortfarande en människa som behöver hjälp, som vi också måste hjälpa. Oavsett om det är en vit, helsvensk gamling eller en troende muslim som har flytt ifrån krig, liksom. ”men skattepengarna betalas ju av seeeenskar” Den som argumenterar så glömmer att de flesta invandrarna faktiskt jobbar. Det visar en massa statistik som jag visserligen inte vet exakt var det finns. Den enda statistik som visar att ”alla” invandrare är kriminella kvinnoförtryckare finns i Jimmy Åkesons, och hans fanclubs, fantasi. Hade det nu varit så att få invandrare hade jobbat och alltså inte bidragit, så hade jag kunnat förstå att de tänker som de gör. Pengarna ska räcka till mycket. Fast samtidigt är det lik förbannat människor som hade behövt hjälp. Äh, nu är det inte så.

Men varför detta vredesutbrott på smygrasister? Jo, igår hörde jag det mest korkade någon sagt. ”om vi inte hade tagit emot alla jävla flyktingar så hade vi haft råd med ett försvar” Alltså, människor! Alltså, om vi hade sänt tillbaka flyktingarna så de blir dödade, då hade vi haft möjligheter att döda lite till, gud vad bra det hade varit! Liksom. Fast nästa replik var ”vi skulle lika gärna kunna bli intagna av ryssen imorgon”. Nu är inte jag superinsatt i frågan (en av många jag inte är insatt i), men man startar väl inte krig bara utan anledning? Typ ”vi vill ha större land, nu åker vi och bombar ett random land som inte har bra försvar. Då kan vi väl ta Sverige?” Ett krig är väl ändå, i de flesta länder och i hyfsat modern tid, ändå en komflikt av något slag? Det kan ju vara om alla möjliga saker, typ vem som ska styra (fast då blir det ju oftast inbördeskrig visserligen), om religion osv. Inte att man bara angriper något land för att man gillar att bomba sönder folk.
Dessutom så har jag för mig att vi sammarbetar med något land. Så om det blir krig så var det något land (minns inte vilket) som skulle hjälpa till med sitt försvar. Rätta mig om jag har fel.

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande smygrasisters argumentationsteknik…young fire.

Meta